Monday 10 November 2014

AHAD PENUH MOTIVASI ..wahhh tajuk.



Dari Hati : Cik Bunga Ros

Assalamualaikum uolsss

Hari ahad baru ni penuh jadual.. hehee.. pagi-pagi bangun kul 6 pagi mandi , subuh siap-siap p seminar Usahawan Dr Azizan Osman.. nak kata aku ni usahawan. Insha allah one day. Sekarang ni belum la lagi.. teringin nak berniaga.. tapi kalau berniaga tanpa ilmu pun tak boleh.. 

Kita perlukan mentor atau guru.. so apa salahnya saya siapkan diri mencari Guru.. kan.. 

SEMINAR DR AZIZAN

So kalau berdaftar 3 orang seminar ni FREE.. aku ,  Zila Abas (bukan acu) dengan Rohaiza daftar nama bertiga.. 

daftar kul 8 ,seminar sampai kul 1petang. Yang lawaknya.. aku ingatkan seminar dengan Dewan Hotel Sunway. Sekali dekat Sunway Convention Centre kat Mall.. haha. 

Dah la laki aku antaq. Mujoq la si Rohaiza kak dia antaq dan dia on da way dekat situ. So dia lalu amik aku la tepi jalan.. sebab Ayie antaq aku dia dah balik.. sebab aku yakinnn sesangatttt tempat seminar tu Betul.. haha.. 

Tak jauh pun Hotel Sunway dengan Sunway Carnival Mall tu.. tapi kalau jalan berpeluh jugak la ketiak aku..hahaa... sampai ja situ kemain ramai orang tengah daftar.. 

memang ramai la mai seminar ni..maklum la free kan dengaq..  masa nak masuk berebut-rebut.  Kami dapat la tempat yang depan jugak.. dah masuk tu jadi cempra bewak teruih wefie.. apa lagi kena sound dengan crew bertugas.. 


“Maaf nah tak boleh ambil gambar dalam ni “ hihiii.. malu sat.. tapi sempat snap kauuuuu..mujoq dia tak rampas fone “mahal” aku.

Seminar dia besss .. dia ajar sikit-sikit tips. Bagitau kejatuhan dia sampai dia Berjaya sekarang. Tips –tips orang Berjaya.. 

KEY dia ialah CARI MENTOR CARI ILMU bila ada mentor ada ilmu kena ada SISTEM baru lah kita niaga apa pun insha allah akan kena jalannya.. ni belum apa-apa dah nak pinjam loan , renovate sana sini sewa kedai. Tapi berniaga syok sendiri. Sapa kena batang idung dia mohon terasa la dalam seminar tu.   

Kalau MARKETING tak ada pun tak guna.. berniaga nak arap orang datang dekat kita memang tak laa... banyak tips dia share.. tapi kalau nak betul-betul ikut seminar dia kena berbayar.. tapi bagi bisnes yang dah naik dan pernah gagal memang perlukan Dr Azizan dan auranya..aku ni sekadar nak dengar motivasi ja dulu..


SANTAI PETANG

Petang tu Ayie datang ambil bawa Yasmin. Kami Lunch kat KEPCI.. kemai rakus dia makan nasi. Maklum la time tengari katakan aku pun laporrr tahap gaban.. seminar dah free hang nak arap orang sedia makan. Banyak cantekkk..hahaaaa





balik rehat umah petang tu.. Ayie da game bola dekat kilang dia. So aku mesej la acu ajak ronda pantai bawa Tok dengan Wan p sekali.

mesej abang aku . dia lak dekat Sunway Karnival so dia pun join la sekali p Pantai R&R Bagan Ajam 

mood baik la tu mesra dengan PakNgah dia

jadi budak-budak sat




kemain seronok la 3 orang sepupu ni main belon..dah la tu Yasmin boleh pulak tuang bekas air sabun tu ..hahaa..meraung si Iqram bekas air sabun dia habis.. 2 bekas pulak tu dia tuang..hahahaa sebekas RM3 lak tuh..



No comments:

Post a Comment