Friday 21 November 2014

KENAPA WANITA PERLUKAN GLA?

Dari Hati : Cik Bunga Rose

Assalamualaikum n salam 1 Malaysia

hari ni nak share sikit..dah lama nak share tapi asyik lupa.. ok camni since bulan 4 tahun ni.. aku tak datang Period sampai la bulan 9 lepas.. aku nek tension gak la. orang cakap sebab menyusu sama tu yang tak mai..

bila cek upt 2X negatif..  lau uols.. rimas tak.. yela.. dah la tak tahu waktu subur 1 hal.. period tak mai rasa badan tak selesa. 
masa tu memang nak p cek kat klinik Munirah kat Perda la.. 

CUBA GLA

tapi sebelum tu terpikir nak try GLA Shaklee.. tapi risau sebab takut subur pulak. hehee.. pikir-pikir balik why not aku try .. so aku try la baru 3 malam aku try.. alhamdulilah esoknya aku period. tak tau ni kebetulan ke apa.. tapi aku tau GLA membantu dalam hal ni manakala Allah lorongkan jalannya.. 

masa tu period mai 10 hari kau.. ha hamik.. bising sangat dia tak mai-mai kan... sebelum ni paling lama pun 7 ari ja.. heheee

alhamdulilah bulan lepas tu pun dah datang seperti biasa.. atlis bila period kita tau waktu subur kita sebab aku dah la merancang sendiri tanpa makan pil atau ambil sebarang kaedah perancang lain.

bagi aku la.. setiap wanita perlukan GLA.. sebab apa aku kata lagu tu ? 

GLA membantu Melegakan PMS (Sindrom Pra-Haid)
masa kita period sapa yang alami PMS (senggugut mesti tak selesa kan) nak kerja pun susah , berkerut muka tahan sakit. GLA membantu melegakan ketidakselesaan kita semasa senggugut.

GLA Complex Membantu Mencantikkan Kulit Wajah  
 bes kan dengaq.. sebab GLA ada kandungan vitamin E yang memang terkenal untuk kecantikan Kulit , jadi kulit jadi  lebih lembab, mengurangkan jeragat, tiada lagi kilauan minyak dan berseri-seri.

GLA Complex Membantu Meningkatkan Peluang Untuk Hamil

Bagaimana GLA Complex membantu meningkatkan peluang untuk hamil?
Secara ringkas, GLA (asid gamma linolenik) sebenarnya membantu seseorang wanita itu untuk menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti (egg white cervical mucus). Cecair mukus ini sangat penting kerana ia membantu memudahkan pergerakan sperma ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Selain daripada itu, dengan mempunyai kandungan GLA yang cukup, cecair mukus ini turut membantu meningkat jangkahayat sperma di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari (inshaALLAH). Jadi, secara tidak langsung peluang untuk persenyawaan berlaku (dalam tempoh subur tu) pun turut meningkat walaupun suami dan isteri tidak bersama ketika itu. 


apa pun .. Allah yang melorongkan jalan untuk kita. Dia juga sebaik Perancang... kita cuma berusaha dan ikthiar.

credit to : http://www.jomsinggah.com/2013/08/5-sebab-kaum-wanita-perlukan-gla.html 





No comments:

Post a Comment