Tuesday 1 July 2014

AYAM GORENG REMPAH MARVELOUS

Dari Hati : Cik Bunga Rose

Assalamualaikum uols..

hari ni aku nak share 1 menu berbuka puasa... menu ni aku buat dengan adik aku (Acu) hari ahad. sempena ari pertama posa + pulak ari cuti kan. so boleh la nak masak-masak. bergantung kepada tahap kerajinan jugak.. 

jom aku share resepi ni : 

AYAM GORENG REMPAH


 ok aku letak gambar senang nak cerita. ok tengok gambar sebelah ni :

1: Bahan kisar
     - sedikit halia
     - bawang besar 3 ulas
     - bawang putih 5 ulas
     - serai 5 tangkal

2: 1 sudu cili blend / 1/2 sudu
      serbuk cili
3: 1 sudu kunyit ( boleh
      kurangkan)
4: 1 sudu serbuk kari daging
5: air perahan asam jawa
6: Tepung Kentacky ( 1/2 cawan)
7: Daun Kari

8: Ayam ( semua dibuang tulang senang nak makan - anggaran 12 ketul )
Ayam pun kena watermark kauuu.. ~!


TUANGKAN BAHAN TADI ATAS AYAM


GAUL KAN AYAM DENGAN BAHAN-BAHAN . PERAP DALAM 4 JAM.



TADAAAAAA


INILAH HASIL YANG TAK SEBERAPA MENARIK HIASANNYA.maklumlah aku ni bukan la pandai masak pun.. cuma seronok share resepi yang mudah dan simple. yang penting hasil tangan sendiri..kihkihkih (jeling Acu nanti , hasil tangan sendiri konon).TAPI SEDAPPPPPPPPP..


sapa-sapa nak buat pun boleh ..senang ja bahan dia.. SELAMAT MENCUBAAA

No comments:

Post a Comment