Monday 18 August 2014

Aku Dan Kisah Set Menyusu Shaklee



DARI HATI : CIK BUNGA ROS

ASSALAMUALAIKUM UOLSS... 

Kemarin petang p melawat kawan a.k.a customer dalam pantang. Dapat baby boys.. yang ngilunya bukan dengaq dia stori pasai dia salin normal tapi ngilu bila cerita bab jahitan ‘bawah’ tertetas.. alahai.. dah tak pasai-pasai malam raya tu orang sibuk nak buat ketupat dia pulak sibuk masuk wad ..

Bila Tanya masih menyusu badan ka? Alhamdulilah susu dia meriah. Seronok sebenarnya bila dengaq si ibu cerita pasai menyusu.. berkongsi cerita. Tapi yang sedih nya segelintir orang ni fikiran dia lain.. 

sedapnya susu ibu aku ni... nyummy..

PEMIKIRAN ORANG TAK SAMA KITA 

Kenapa ya bila aku cakap anak tak nak dah susu formula. Dan masih menyusu badan.. ada orang cakap."La masih nyusu badan lagi wat pa.?" "Awat tak minum susu botoi(formula)?" nanti nak kerja kan senang susu botol .nak bancuh saja.
Tapi tak semua orang pikir macamtu,  juga orang kata la. “Baguih nya susu badan lagi”” Untung anak masih nyusu”,, 
pelik jugak la napa orang nak halang kita nyusu badan sedangkan tu HAK anak sehingga 2 tahun umurnya. Siapa kita nak pertikaikan hak dia.  

Kadang-kadang rasa sedih bila ada si ibu cakap “susu tak dak la “ “susu sikit baby kuat minum “ alahai ... susu tu ada .. Cuma teknik kita sebagai ibu nak praktikan or tak. Sedangkan puting teggelam pun boleh susukan . sebab si anak bukan isap di puting tapi di lingkaran gelap pada puting ibu tu..  
aku pun bukan pakar pasai teknik menyusu ini.. tapi si ibu mesti sebelum bersalin membuat persediaan awal. Bukan saja dari segi baju dan keperluan si manja. 

ni idak bukak ja FB ka website apa-apa menda pertama di cari , set tilam baby, baju baby, jenama botol susu, jarang orang nak cari  teknik meneran, teknik penyusuan berkesan ,, (cakap orang aku dulu pun sama gak terujanya tu.. )
aku asa bertuah sebab anak masih menyusu badan.. si yasmin tu sekarang 1 tahun 5 bulan.. Dengan sendirinya dia tinggal susu formula dalam botol tu masa umur 1 tahun 2bulan. Mak aku cakap bancuh asyik tak nak minum.. tukar susu lain pun tak nak... jadi mak dah tak bancuh..dan dia pun tak mintak.. Mula-mula risau kalau dia tak cukup khasiat kalsium. Tapi susu ibu boleh tanding segalanya.
 
KENA BELAJAR SET MINDA 
  Saya belajar amalkan MIND SET lebih kurang cam Prof Muhaya cakap RESET MINDA. 
 
Ubahlah kebiasaan Anda yang lama
Alah.. susu formula la senang .. nak bancuh ja.. susu aku ni biarkan la kering. Nanti tak la melandut pulak.. hahaha.. kan... 

Fokuslah kepada hal yang positif dan hilangkanlah pikiran negatif
Selalu pikir “susu aku banyak” “susu aku cukup tuk anak aku” “walaupun tak perah susu tetap meriah” bagus MIND SET ni.. sebab saya selalu positif kalau bab Susu badan.. lau kita selalu pikir “lahai ada ka susu ni” “adoiii anak kerap pulak jaga susu tak cukup ka “ kita seolah ransang minda jadi negatif.

 Berhentilah bergaul dengan penentang dan biarkanlah mereka pergi sekarang juga
Bab menentang tu mungkin dalam kes ni tak ada la.. tapi kata-kata sinis yang jelik tu ada.. pedulikan.. aku mampu menyusukan anak aku.. KAU HADOOO?


 
 
SUPPLEMENT SHAKLEE PENEMAN SETIA

Lepas je aku pantang (masa ni baru kenal Shaklee ) sampai la sekarang. Memang aku amalkan supplement Shaklee Set Menyusu ,, alhamdulilah memang banyak membantu.. 

ALFALFA – 
Jamu moden , kacip Fatimah , milk booster tu yang penting (walaupun tak perah susu selalu gak la bengkak susu), masalah keputihan lepas pantang dapat diatasi.
ESP – 
Membekalkan tenaga , memekat kan susu yang ni dapat extra lagi.kulit tangan dan muka rasa lembut sebelum ni kasar je..hehee
OSTEMATRIX
bekalkan kalsium , masalah kebas kaki ,masa malam-malam menyusu memang selalu sakit pinggang sebab kerap mengiring. Alhamdulilah memang membantu. 

ALHAMDULILAH sangat-sangat membantu saya .hasilkan susu, badan bertenaga ...saya bukan sekadar Pengedar Shaklee. Tapi saya share tentang diri saya. Apa yang saya dapat dengan Shaklee.  RUGI LA AKU DAPAT KEBAIKAN TAPI TAK NAK SHARE ILMU..saya tak rugi apa-apa.. 

APA KATA SAHABAT-SAHABATKU DI LUAR SANA ???

















































Untuk maklumat lanjut boleh : - 
Whatapp : 013-4109820
email : rosayie20@gmail.com
Facebook : Rosmaliza Mansor
Facebook Page : Roses e-shoppe



No comments:

Post a Comment