Thursday 14 August 2014

Teruk ka Healing Crisis tu?



Dari hati : Cik bunga Ros

Assalamualaikum uols

Ya Allah .. lama asa tak update blog aku ni. Dah la blog ni cengkerik saja yang berbunyi.. karang sepi lagi macam-macam menatang dok dalam blog ni.lagi bersawang la. Kihkihkih..

Kali ni nak kisahkan pasai Healing Crisis ...

APA YANG DIKATAKAN HEALING CRISIS?

-Merupakan krisis penyembuhan iaitu proses di mana badan menjalani tempoh membersih dan membina semula. daripada proses penyembuhan itu, badan akan mula bekerja untuk membuang sisa-sisa toksik yang telah “berkurun berabad “ di dalam badan kita ni.. tak tau la berapa banyaknya toksin dalam badan kita ni kan..

- Semasa proses penyingkiran toksik, badan kita akan mengalami beberapa tanda-tanda gejala dan tidak selesa, ..ini lah yang dikatakan krisis penyembuhan “healing crisis”.

-Dalam falsafah Perubatan Cina, penyembuhan yang benar sentiasa harus didahului oleh krisis penyembuhan.

RAGAM HEALING CRISIS

Ada customer aku kata pening sampai seminggu.. ada yang kata demam. Ada yang jerawat makin galak naik. aku pun mula-mula ambil supplement tambahan badan asa tak bermaya seperti malas nak bangun pagi rasa tak larat. Lepas tu alhamdulilah rasa lebih bertenaga.

Mai nak share antara healing crisis yang berlaku bila kita ambil supplement tambahan :
o   penat melampau
o   kerap mengantuk (ni symptom aku kena )
o   cirit birit
o   gatal-gatal
o   jerawat naik tiba-tiba
o   loya
o   sakit kepala
o   pening

·   Bayangkan jika badan kita ni umpama paip besi berkarat, dan apabila kita meletakkan ejen karat atau pembersih paip, pada mulanya lebih karat akan keluar dari dinding paip (toksik) dan lebih banyak kotoran sekeliling paip, dan buatkan kita rasa ia bertambah teruk. Walau bagaimanapun, selepas karat semua hilang, paip akan menjadi lebih cantik dan bersih. Macamtu jugak la badan kita. Bila menerima kejutan nutrisi dalam badan.

Adakah healing crisis petanda yang baik?

Bagus sebenarnya healing crisis ni untuk badan kita.

 krisis pemulihan adalah tanda-tanda yang menunjukkan bahawa rawatan atau makanan tambahan yang anda ambil berfungsi dan bertindak balas dengan tubuh.

petanda yang baik untuk bergerak ke arah proses penyembuhan sebenar.
Umumnya, krisis pemulihan hanya berlaku pada orang yang sihat kerana ia menunjukkan bahawa kecergasan anda masih cukup kuat untuk mewujudkan tindak balas pada perubahan biologi semasa proses penyembuhan. 

Walau bagaimanapun, apabila tiada krisis pemulihan , ia mungkin kerana samaada orang itu bebas toksin dan mempunyai kesihatan optimum seimbang, atau kecergasannya terlalu lemah dan badan tidak dapat melalui proses penyembuhan.



Contoh healing crisis,

“apsal eh , kak makan alfafa semalam. Pagi ni banyak kahak keluar pulak.. memang camtu ka ?” 

(yang ni pengalaman dari kak aku sendiri. So far , penerimaan suplimen dalam badan dalam proses .. lepas tu alhamdulilah dah ok.  Alfalfa kan menyingkirkan toksin. Sangat sesuai pada orang yang ada resdung macam kakak aku ni. Hehe..)

jangan salah kan supplement sekiranya berlaku healing crisis, “kenapa aku ambil set kurus ni badan aku makin naik berat.” “ambil set jerawat makin galak dia keluar jerawat ni. “ Contoh yang senang macam ni la. Kita ni ada masalah baru nak ambil supliment. Bila badan kita dah sediaada ada toksin nak singkirkan akan ambil masa . bergantung pada keadaan individu... 

satu lagi kes. 

Ambil set menyusu bila kita sedar susu dah kering ,,niat nak nyusu anak terbantut. Kalau kita ada inisiatif. Ambil lah supplement bukan semasa kita dalam masalah.. boleh ke cakap cenggitu..?? aku pun ambil set menyusu. Masa tu pikir gak risau susu kering sebab kan nak kerja lagi... masa tu walaupun susu meriah lagi.. tetap amalkan supplement. Bukan saja susu meriah tapi untuk badan sihat,cergas bertenaga,kurang sakit pinggang... Supplement ni mengisi lompang-lompang dalam badan kita tau uols..

pada anda diluar sana.. jangan ragu dengan SHAKLEE.. 100% semulajadi. 

Whatapp: 013-4109820 





No comments:

Post a Comment