Monday 25 August 2014

CERITA HUJUNG MINGGU BERSAMA YASMIN

dari hati : CIk Bunga Ros

assalamualaikum uols..

ari ni mood santai-santai.. 

CERITA HUJUNG MINGGU 

pagi-pagi bangun p bekfes dengan si yasmin kat kedai mamak Nasi Kandar Pelita. Sapa soh abah OT kan yasmin.. bila mesej bagitau nak p bekfes.. Abah yasmin mesej kata tak ajak dia..hehee.. nasib la...


tengok muka yang menanti dengan sabar oder tiba.. kami pekena roti telur ja dengan teh tarik.
mana roti telur ni..copekkk laporrr ni

nindia dah sampai

 ha ni dia.. roti telur RM1.80. teh tarik RM1.20 .. (nyesal order 1 .. yasmin pun makan setengah dia roti ni..hehee )

Misi Untuk petang pulak nasi Ayam Mandy dan Tiramisu  

Nasi ayam mandy ni aku memang guna nasi arab segera..dia sekali perencah dengan beras (untuk 4-5 orang makan)..lupa pulak aku nak snap kotak nasi tu..nanti aku share kan.. 

buat dia pun simple.. ikut arahan belakang kotak ja.. cuma kita perlu sediakan ayam, tomato puree, bawang besar, bawang putih dan minyak masak. simple dan cepat


NASI AYAM MANDY cita rasa ARAB
cita rasa arab.. tapi tengok gambaqnya macam nasi goreng tak berapa nak jadi ja..hehee.. sedap HOKEYYYYY... hasil tangan aku katakan..baru nak stat rajin masak kat dapur.. hahaha


Tiramisu lak aku dah lama teringin nak makan..nak beli sendiri mahal.. kebetulan kak aku ni dia da stok untuk wiping cream dengan chese..apa lagi aku tambah la bahan-bahan lain. simple ja pun bahan dia nak sediakan.. aku asa yang jual mahal sebab cheese dengan wiping la kan.. 

ni bahan-bahan yang aku gunakan .







aku guna biskut meri ja susun-susun jadi layer dia. gula pulak aku gantikan dengan susu.. takut manis sangat pakai gula ni..

jenis wiping ni pulak tak manis sangat. so memang aku suggest uols beli jenis ni (VIVO).. 

cara buat : 
1- wiping , susu , cheese campur sekali (aku blend kan je.) tak ada mixer.. sampai dia naik .. susu agak-agak manis la eh..
2- air panas sediakan untuk bancuh nescafe ..bukan nak suruh minum yerk.. tapi untuk rendam kan biskut meri..huhuhu
3- ok stat buat layer letak bahan blend tadi dulu . then biskut bukan rendam lama-lama . just letak dan balikkan dalam air nescafe tu . 
4- susun layer untuk biskut 
5- tabur sikit serbuk nescafe , 
6- ulang cara di atas sekali lagi. 
7- then hias la dengan coklat urai bagi nampak cantik kan.. 

maklum la ..aku ni bukan tukang masak tegar.. cara arahan pun lintang pukang..hehe.janji uols paham ..







TARAAAAAAAAAAAAAAAAA.. Ini lah tiramisu sekut meri aku..hehee.. nampak cam xdak layer pulak kan ..hehe.. tapi sedap.. tq kak Zira aku yang tolong sama-sama buat..kalau tak berperang jugak la dengan yasmin.. 

EDISI MALAM PULAK 

malam si Syeri abah yasmin balik .. kami keluar p bayar deposit Booking shalet Pantai Merdeka untuk merdeka ni.. ari merdeka malam full book. so yang ada 31hb malam ja la.. nanti kita update pasai gathering famili di pantai merdeka pulak..


lepas tu p ronda-ronda aeon big pulak ..kalau p aoen big inilah yang selalu aku dan yasmin mintak ..








 aiskrim yougurt... sedap. RM1.50 ja..hehee.. 

ari cuti ni kejap ja..tup-tup dah malam.. k baiii

##malam sebelum tidoq ambil ostematrix + KOLEGEN untuk muka. weeeeeeeehiiiiiiiiiiiiiiii

K BAIII


No comments:

Post a Comment