Saturday 14 June 2014

AKU,SESEMA &VITA C



Dari Hati : CikBUnga Rose

Assalamualaikum uols... 

Pernah tak sesema melanda + tak sedap badan. Aku kalau bab sesema paling lemah..
 sebabnya kerja kat ofis showroom yang sejuk,berhawa dingin yang nyaman ( kadang-kadang da customer buat spoil merokok dalam showroom.saborr je la) hidung mesti selalu ketat. Nak bernafas mak haih seksa nyah.. 

masalah hidung ku akan berair kalau start bersin yang kerap. Bab tu paling tak suka. Nak pegang tisu + mengadap customer yang nak buat payment bagai. Sadissss

FALL IN LUV WIF VITA C  

Sejak kenal dengan Shaklee ni , tambah-tambah kenal VITA C dia. Memang saya fall In Love. Sebabnya 1 masalah sesema saya dapat diatasi. VITA C tiap-tiap pagi lepas bekfes memang jadi kemestianku. 

Si Yasmin anak ku pun tak lepaskan VITA C CHEW dia .pagi-pagi bangun mesti cari beg supplement mama dia. “Nak,Nak.Nak”  sambil tangan sua beg dekat mama. COmei gituww.. 
*** Vitamin C Shaklee ni Da 2 Jenis. 1 Vita C 500mg, 1 Vitac Chew 100mg. 
 

                   ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

               ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿


Kalau aku sesema aku akan ambil 1 biji pagi then patahkan 2 baru minum dengan segelas air, WHY nak patahkan??? 

Kenapa ya vita C ni kalau kita demam atau sesema mesti kena patah 2 baru makan?? Napa tak terus telan je dengan air kan senang....
HAAAA..... Kalau kita perati botol dia perasan tak ada tulis SUSTAINED RELEASE VITA-C 500mg ? bermaksud ‘melepaskan ikut masa’ . TAK PAHAM???

Meh nak terang

SUSTAINED RELEASE VITA-C 500mg

Bila kita amik sebiji VITA C setiap pagi,nutrisi dia dilepaskan perlahan-lahan dalam badan kita ikut keperluan tubuh..
So kalau kita demam/sesema kita mesti la nak tingkatkan sistem imun dalam badan kan.. jadi bila VITA C dipatah 2 (yang bersifat larut air) lapisan sustained release itu sudah tiada dan vitamin C itu diserap serta merta oleh tubuh badan kita.. Masa kita sakit badan kita perlukan Vitamin C pada kadar lebih tinggi.. 
  NOTE: Amik la 1 biji pagi 1 biji malam kalau kena sesema.insha allah sistem imun badan akan cepat bertindak balas ...
 

               ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ 


                          ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
CAMTU la cara VITA C berfungsi.. FAHAM KE IDOK ????
Jadi, sesiapa yang selalu kena selsema, demam dan batuk tu eloklah amalkan ambil Vitamin C Shaklee. Lagipon tubuh badan manusia tidak dapat menghasilkan Vitamin C. Tambahan pula Vitamin C larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita.
Dan anda tak perlu risau sebab Vitamin C tidak memberi kesan toksik. Paling best, Vitamin C Sustained Release Shaklee ni sesuai diambil oleh mereka yang ada penyakit gastrik.

** selalu ada disisiku Vita C ini..

sebarang bertanyaan boleh SMS/Whatapp : 013-4109820
Facebook : https://www.facebook.com/rosmaliza.mansor


No comments:

Post a Comment