Friday 10 October 2014

TANDEM NURSING

Dari Hati : Cik Bunga Rose

assalamualaikum uols...

arini nak stori mori pasai tandem nursing.. aku memang tak pernah amik tau pulak pasai tandem nursing ni.. boleh mula tau pasai ni masa borak-borak dalam group Whatapp dengan rakan-rakan Shaklee Biz.. 

bermulanya bila dok tanya bila si Yasmin nak dapat adik. aku kata la tak sedia lagi.. kesian pulak yasmin masih menyusu badan... bagi la kan dia besaq sikit dan putus susu badan.. 

masa tu la bermulanya aku kenai dengan ayat TANDEM NURSING dengan godek-godek pak google... kan.... 

apa dia maksudnya tu????


TANDEM NURSING



bermaksud si Ibu yang menyusu anak dua orang yang bukan kembar dalam masa yang sama.. contoh kakak umur setahun 7 bulan.. ada adik umur 2 bulan. si kakak menyusu badan lagi..

ni bukan ISU si kakak merampas hak si adik hokey.. tapi Makna Sebuah PERKONGSIAN susu ibu supaya dua-dua mendapat khasiat yang terbaek... ewahhhhhhh..kan...syahdu kauu.. 

bila soklan di tanya.. bila nak tambah anak.. Sentap gue dong... tak sedia lagik... tapi sebenarnya lebih kepada Yasmin yang menyusu.. kesian bila pikir balik dia masih menyusu..nak manja-manja tup-tup dah ada adik.. aauwwww....

tak gituww??

EMOSI KENA KUAT

TANDEM NURSING ni perlukan kekuatan emosi bagi aku.. ibu yang kuat dan hebat saja boleh hadapi situasi ini. Yela nak menyusu si kecik lagi mana nak layan kerenah si kakak/abang yang menyusu lagi... 
khasiat si ibu sangat penting dalam memastikan dapat menghasilkan susu yang secukupnya untuk anak-anak...

dari segi Protien. Kalsium, ZAt Besi, Vitamin C semua sangat memerlukan satu sama lain.. 





bagi aku.. aku belum bersedia waktu sekarang.. waktu ke depan-depan nanti tu rezeki dari Allah.. siapa kita nak menidakkannya..

Apa-apapun aku nak yang terbaik dan nak jadi ibu yang HEBAT untuk anak-anakku yang Hebat.




Facebook ku  : Rosmaliza Mansor


No comments:

Post a Comment