Wednesday 17 December 2014

7 BUAH KAYA VITAMIN C

DARI HATI : Cik Bunga Rose

Assalamualaikum uols..

hari ni just nak share sikit buah-buah yang kaya Vitamin C yang antara kita sedar atau tak khasiat dia .saya bagi anggaran dalam setiap 100gram hidangan

1 - ORANGE - 53.2mg
2 - AVOCADO - 10mg
3 - PAPAYA - 60.9mg
4 - LEMON - 53mg
5 - PINEAPPLE - 47.8mg
6 - STRAWBERRY - 58.8mg
7 - GRAPE - 34.4mg 

BUAH MANA TINGGI KANDUNGAN VITAMIN C ?

Antara buah di atas buah mana yang mengandungi banyak vitamin C dalam setiap 100gram hidangan .. sengaja kan susun tak ikut turutan tertinggi terendah.. baru kita tengok satu-satu kandungan VItamin C setiap buah.. 

Buah Papaya (Betik ) paling tinggi kan .. sebelum ni pernah share jugak entry pasai BETIK ada kandungan Vitamin C yang tinggi  .. 

Kiranya di sini bukan hanya buah yang masam atau sitrus saja yang tinggi kandungan Vitamin C.. tapi buah seperti betik , anggur pun kaya Vitamin C. 

So sapa yang suka betik tu memang bagus la .. selain ada Vitamin C. dia jugak memudahkan sistem penghadaman kita.. senang membuang la katakan..

Kalau aku susah-susah nak telan buah-buahan ni .. ambik VItamin C Shaklee ja.. sebijik = 500mg = 7 1/2 buah oren. ha kan..senang ja ..murah pun murah .sebijik anggaran RM0.52 saja.. murah kan... 






Mek Yasmin jadi model.. hehee. yang ini untuk kanak-kanak kuantiti 100mg setiap biji. boleh di kunyah macam tu saja.. best kan.. 
 

sebarang pertanyaan : 

boleh Whatapp / Telegram : 0134109820
Facebook : Roses e-shoppe

 

No comments:

Post a Comment