Thursday 11 December 2014

Gadget Pertama Aku

Dari hati : Cik Bunga Rose

Assalamualaikum...

Hanset aku ni selalu sangat “jem” “hang” cam-cam la nak jadi .. baru setahun jagung dah buat perangai .. mengada-ngada betul.. kejap cas bateri 70% . kejap-kejap terus Kong.. Sedih kauuu..bateri la tu kot....

Tu saja la tu bagi hint nak soh tukaq baru.. hahaa.maklum la dah nak hujung tahun ni .. BONUSSSS katakan raya cina nih.. saborr je la..

aku suka hanset ni sebab 2 sim.. comei Yasmin jadi wallpaper


Tiba-tiba aku teringat kat Gadget pertama aku tahun 2002.. masa tu aku lepas SPM.. abang aku hadiahkan.. sangat terharu sebah aku tak pernah pun pakai henfon masa tu.. tengok kawan-kawan pakai Nokia 3310, Butterfly Nokia.. wah hebat .. KAU ADA ??? 

hehee.. kagum sampai melopong mulut la masa tu.. walaupun zaman ringtone monofonik ja pun masa tu.. kah kah kah....

OH NOKIA 3310 KU
ehsan dari Google

Abang aku bagi aku Nokia 3310 masa tu..wah seronok bagai nak rak kau.. jadi cempra (ciwi/jakun) tak tau nak habaq.. dah la tak reti guna.. call masuk ja tau angkat..hahaaa.. lucu .. jenuh nak belajar.. masa tu ringtone tak payah beli.. taip sendiri ja pinjam buku ringtone note dari kawan..  zaman monofonik la masa tu..penuh nostalgia..

bila ada kawan pakai hanset ringtone Polifonik.. wahhh melopong lagi.. mahai ni fon ni.. teruja kan... hahaa..

Simpan angan-angan la konon masa tu nak beli camtu gak..hahaaa..  hanset masa tu da gelaran Nokia Sabun la, Daun la, Butterfly la.. macam-macam.. sweet je...

LINE TMTOUCH

Line fon aku pakai 013 masa tu TM TOUCH sekarang dah di ambil alih CELCOM .. masa tu mesej saja pun 2 kupang (20sen) , topap paling murah RM50.. tu dia..  tapi aku dulu abang aku yang topap kan. Sayang abang aku..... hehee...  paling best tu boleh buat call 5saat tanpa kredit kita di cas.. best sangat.... 

call kawan “ hang kat mana?” terus tutup panggilan.call lagi “ buat apa tu weh ?” tutup lagi .... hahaa.. 

terkejut beruk gak la kalau kawan kita tu memang tak paham kenapa la kita call terus letak fon.. mau ada yang sakit jantung ...sapa nak jawab???

NOKIA SABUN 

aku pun tak tau la kenapa panggil dia Sabun ? mungkin bentuk dia seakan-akan sabun buku kat rumah kot.. sabun di bilik mandi.. sabun.... hahhaa... 

inilah Gadget pertama yang aku beli hasil titik peluh aku (memang berpeluh pun nak keluarkan duit )hehee.. 

masa tu praktikal sem 4 .. aku kumpul duit aku dapat dari praktikal sebulan RM300.. huhu..syahdu nya bila teringat.. RM400 tu aku beli ... masa tu pun beli 2nd hand rasanya.. seronok ya amat la dapat beli fon sabun yang ala-ala impian aku tu.. (tangan letak bahu).. hahaa


ehsan google


tapi yang tetap Paling best dengan Nokia 3310 aku tu la..jatuh pun masih OK kauuu... ikat getah pun Line masih CLEAR... hahaa.. sweetnya ..syahdu pulak tiba-tiba teringat.. zaman dulu susah nak dapat kan gadget .. budak-budak sekarang sekolah rendah pun dah pakai hanset sendiri.. TEKNOLOGI SEMAKIN CANGGIH...  hmmmmm 

***TETAP RINDU ZAMAN DULU-DULU BARU KENAL DUNIA GADGET


No comments:

Post a Comment