Saturday 13 December 2014

AKU BENCI VITAMIN C SHAKLEE








Dari Hati : CIk Bunga Rose


Bila di Tanya siapa yang nak cantik ?? semua angkat tangan , berdesup tangan angkat kan tak kira laki , perempuan, tua muda, kulit cerah , kulit gelap . semua nak cantik.. 

Yang lelaki tak angkat tangan tapi dalam hati nak juga cantik .Kontrol macho katakan.. kihkih. cantik ni bukan jadi jambu nah.. cantik ni subjektif..

“cantik luar, cantik dalam . cantik sana sini.. “ ha.. dah keluar lirik lagu. Ntah betul ntah idak la kan liriknya.. 

Yang penting semua nak cantik.. bila sebut cantik pasti sinonim dengan Vitamin C dan E..
Vitamin C Vitamin Larut Air.. Vita E pulak Vitamin lemak yang larut lemak... dua-dua pun untuk kecantikan. 

Tapi Kalau sebut Vitamin Shaklee bukan saja untuk kecantikan .. lebih dari itu..  

Entry kali ni aku nak tekankan pasai Vitamin C dulu..

Contoh paling simple untuk Vitamin C, sangat bagus bila seseorang selsema.. diambil vitamin C ni untuk tingkatkan sistem imun dalam badan. Untuk mencegah Selsema. Atau pun rasa badan tak sedap . nak demam la bagai. 


Vitamin C bertindak meningkat imunisasi dalam badan kita.. 

yang bestnya Vitamin C Shaklee ni dia Sustained Release “ dilepaskan perlahan-lahan” mengikut keperluan badan kita.. Memang bagus...

Buah-buahan yang terdapat Vitamin C seperti Oren, Longan , Kiwi , Betik.. 
ehsan google


BETIK?? Biar BETIK?? 

Iya betik pun ada Vitamin C tau bukan sahaja Vitamin C pada buah-buahan Sitrus (Limau) sahaja. 



Buah betik yang masak selain kaya dengan vitamin C iaitu 69.3mg dalam setiap 100g hidangan , ia berkesan merawat hemoroid atau buasir dan sembelit. 

Makan buah betik boleh memudahkan proses penghadaman dan mengelakkan sembelit. 



Ayah aku cukup suka beli buah betik.. anak-anak pun suka makan.. aku masa mengandung dulu memang suka makan betik sebab nak bagi mudah buang air besar.. heheee.. 



Banyak kan Kandungan Vitamin C dari betik berbanding Limau. 
Pada keadaan sekarang sebiji limau dipasaran pun belum tentu dapat hasilkan 15mg Kandungan Vitaminnya. Ini mungkin disebabkan pelbagai faktor antaranya cuaca. 


Badan kita ni pula tak boleh nak hasilkan Vitamin C dengan sendirinya . 
kita perlukan Vitamin Ni melalui pemakanan harian kita. Tapi cukup kah kita dapat Vita C sehari hari ni.. ??

JAWAPAN DIA dengan VITAMIN C SHAKLEE SUSTAINED RELEASE sangat membantu badan kita mendapat Vitamin C secukupnya..  1 biji Vita C Shaklee = 7 ½ biji Oren
  




KENAPA AKU BENCI VITAMIN C SHAKLEE NI: - 


1 : sebabnya bila aku selsema malamnya aku 

telan 2 biji Vita C Shaklee selsema aku esoknya dah kering


2: bila jerawat naik muka , aku buat masker jerawat aku mulai kecut.. tak berani nak keluar.

3: sebabnya Vita C kalau buat masker muka rasa lembut ja keesokannya.

4: Kulit aku pun dah rasa makin halus sejak aku amalkan dah hampir setahun ni.. 

5: Sebab Vitamin C shaklee sebotol boleh tahan sehingga 6bulan. Lamanya ...

6: Paling aku benci tu , Vitamin C ni selamat, sihat dan semulajadi..

Ikh memang benci kan dengan Vitamin C ni..
 


 

No comments:

Post a Comment